.

.

söndag 16 oktober 2011

Mandelkubb

God morgon!! Imorse  när jag vakna var jag väldigt sugen på att baka något och det var ett tag sedan som jag baka dessa kakor:D En av pappas favoriter!! Eftersom han är väldigt kräsen så är det ju extra kul att baka till honom:D Det blir nog mer bakning här idag som dyker upp på bloggen senare;S

Recept:
4,5dl vetemjöl
0,5msk hjotronsalt
1dl socker
100g smör
1 ägg
1dl filmjölk
1droppe bittermandel

Så här gör du:
Sätt ugnen på 225g. Blanda mjöl, hjotronsalt och socker. Fin fördela smöret i och vispa till smöret blandats ut. Tillsätt ägg, filmjölk och bittermandel. Rör noga och låt vila i 10 min.
Ta upp smeten på ett mjölat bakbord och rulla till en lång "korv". Pänsla med ägg och strö över pärlsocker. Grädda i ugnen i 10min.

Vilma: självklart får du också ha söderströms chokladbollar på ditt café;D
Kram Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar