.

.

lördag 15 oktober 2011

Chokladbollar!!

Igår kom Vilma, Gunnilla och Elvira över på lite fredags fika<3 Det blev ganska pang på och vad passar då bättre än lite chokladbollar? Jag försöker att få chokladbollarna så som de på café söderström... som igentligen heter Garströms!! (som jag fick reda på när jag sökte lite på google;S) Än har jag inte lyckats men det är stor skillnad på chokladbollarna innan besöket där och efter!! Mer krämiga och fluffiga nu:D Här är mitt recept på chokladbollar. De kommer finnas på mitt café, Söderströms chokladbollar ska bli deras namn;D Och självklart ska du få jobba där Emma<33

Recept:
200g smör/margarin
1,5dl socker
3msk kakao
4tsk vaniljsocker
6dl havregryn
3msk kaffe
pärlsocker att rulla i

Så här gör du:
Trixet är att...Blanda alla ingredienser i en matberedare och mixa länge så att det blir en jämn smet.
Ställ smeten i kylskåpet för att kallna och stelna till (den blir ganska kladdig) i ca 15min.
Rulla till bollar i storleken du önskar och rulla de sedan i pärlsocker!!
Tips servera rumsvarma de blir mer krämiga och fluffiga då!!

Ps: jag kan inte svara för det är nått krångel med mitt konto men jag läser era kommentarer och svarar på vissa i mina inlägg;D Kram Emma

1 kommentar:

  1. Får jag också ha de där chokladbollarna på mitt café??<33

    SvaraRadera