.

.

måndag 25 juli 2011

Bakdag

Hejsan!! Ja jag hade ju slappardag iförgår men igår var det nått annat...:D Det var ju så dåligt väder så jag kom på att jag skulle baka tekakorna som jag och Vilma gjorde i stugan. men sen när jag gjort det ville Carl baka nått och då hitta han ett recept på schakrutor, de blev super goda!! Efter det hitta jag ett recept på mandelkubbs (pappas favorit) så då åkte jag och Carl ner och handla. Sen baka vi mandelkubbens men så typiskt mig glömde jag ju huvudingrediensen:O Mandelarom.... det som ger hela smaken. Men det var inte klart med baket efter det för då gjorde Carl, jag och hanns kompis choklatechips cookies med diam och toblerone + att vi doppa det i ljuschoklad:) Hanna och jag baka biskvier och det var det sista vi baka:) Men nu tänka jag och pappa åka upp till högaliden och springa lite:D




Som ni ser så blev det smörkräm kvar från biskvierna så det tog vi och la mellan två choklatechips cookies:D


Ha det gött Adjöös                           //Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar